Anywhere. Simple.

Berättelsen bakom Dohops nya identitet

Dohop Brand

Lekfull när man menar allvar.

Dohop genomsöker hundratusentals sätt att få personer till städerna de vill besöka. Mycket av detta är mycket tekniskt och komplicerat.

Men vi anser att det bör vara enkelt att resa. Att resa ska vara roligt.

Så vi sammanförde ett gäng smarta svenskar och de förenade allt som är roligt med att resa med Dohops fiffighet och alla världens färger och skapade Dohops nya identitet.

Vi presenterar: Anywhere. Simple.

Vår filosofi är att även om tekniken som ligger bakom Dohop är komplicerad, bör det inte vara komplicerat att använda Dohop. Så vi gjorde allt större och enklare att använda.

Givetvis fungerar det lika bra på mobila enheter (och vår logotyp ändras till och med efter användarens skärmstorlek).

Flygresultaten är simpla och visar allt användaren behöver på ett lättförståeligt sätt.

Flygsökresultaten är nu större och tydligare. Flitiga resenärer kommer att märka att det visade resultatet ser ut som en flygbiljett.

Vi har nya väl synliga flikar som är ordnade efter billigast eller snabbast, beroende på hur bråttom användaren har.

Prisnotifikationer är nu tillgängliga för alla språk.